FANDOM

alice auaa
Alice auaa Logo
Logo marki
Założona: 1993 r.
Założyciele: Yasutaka Funakoshi
Rodzaj stylu: Gothic Lolita
Strona internetowa

alice auaa – japońska marka odzieżowa specjalizująca się w Modzie Lolita. Marka została założona przez Yasutaka Funakoshiego w 1993 roku. Podstawą stylu ubrań jest dekadencki i elegancki wygląd, w stylu XIX wieku.

Historia Edytuj

Pierwszy sklep, Alice in Modern Time, został otwarty w Kobe w 1993 roku. Sklep reklamował się jako „londyńska” podziemna scena mody z odzieżą wzorowaną na ówczesnych ubraniach muzyków punkowych i new wave.

W 1995 roku marka alice auaa została stworzona przy okazji stworzenia bardziej eleganckiego, dekadenckiego stylu mroczniejszych ubrań niż te, które były sprzedawane do tej pory. W celu promocji marki zawarto umowę m.in. z takimi artystami jak L'Arc~en~Ciel.

W 1997 roku sklep Kobe został zamknięty, a firma, przemianowana na „alice e laboratory”, przeniosła się do Osaki, gdzie pierwszy sklep „alice auaa” został otwarty. Marka pojawiła się dwa razy w kolekcji Osace, w 1996 i 1997 roku, prezentując szeroki wachlarz odzieży w wyszukanym stylu począwszy od sukien ślubnych wykonanych w kolorze czarnym z przepaskami na oczy, po gotyckie falbaniaste sukienki.

Linki zewnętrzne Edytuj