FANDOM

Wa Lolita1

Wa Lolita, znany także jako Wa Loli (jap. 和ロリ wa rori) – styl mody Lolita. Stroje z tego stylu nawiązują do tradycyjnych japońskich strojów, jak np. kimona.

Wa Lolita2

Częścią stroju są długie rękawy (jap. 袖 sode) i obi charakterystyczne dla kimona/yutaki, które w połączeniu ze spódnicą w kształcie dzwonu tworzą styl Wa Lolita. Stroje mogą być inspirowane innymi tradycyjnymi strojami z kultury japońskiej. Tkaniny są często bardzo ekstrawaganckie jak większość tkanin, z których robi się kimona. Printy często przypominają właśnie te, które znajdziemy na tradycyjnych japońskich kimonach, czyli kwiaty, żurawie i inne motywy kojarzące się z japońskim folklorem. Podobnie jak wszystkie stroje Lolita i kimona, stroje Wa Lolita nie powinny być wykonane z błyszczących tkanin, takich jak w przypadku chińskiego qipao.

Wa Lolita3

Mimo, że ten styl jest zupełnie inny od zwykłych stylów Lolita, skromność nadal jest ważną częścią tego stylu – spódnica powinna mieć długość charakterystyczną dla mody Lolita.

Tradycyjne japońskie kanzashi lub kwiatowe spinki do włosów są idealnym dodatkiem do tego stylu w miejscu typowego stroika. Makijaż może różnić się od lekkiego i naturalnego po inspirowany makijażem japońskiej gejszy.

Styl ten czasem jest mylony ze stylem Qi Lolita.